Seven #05 Dark Carnival EP.

Keskustelua uusista ja vanhoista materiaalisista julkaisuista (LP, CD, DVD jne.) sekä digitaalisista julkaisuista (MP3, FLAC, WAV jne.) jotka ovat kaupan.

Valvojat: rottencreep, Teknojta, OrZo

Vastaa Viestiin
vihakone

Seven #05 Dark Carnival EP.

Viesti Kirjoittaja vihakone »

Levyarvostelussa : Painwalkers "Dark Carnival EP" /Seven # 05)

Sain levyn käsiini sattumalta tuossa 7 vuotta takaperin (niitä oli 50kpl siinä laatikossa)
Tässä objektiivinen arvostelu kyseisestä levystä näin jälkikäteen..

Historiaa: Kaikki tapahtui siten,että lähetin C-kasetin Sound Base Music:n Steffen Kuschelille. Tuo kasetti piti sisällään n.30 enemmän tai vähemmän keskeneräistä biisiä.. mukana oli kuitenkin lähestulkoon valmis konsepti itse dark carnival EP:stä.. Biisit oli kasattu aikana 1995-1999. No,vastaus-faksi tulikin n. viikko kasetin lähettämisestä eli Steffen oli joko kuunnellut sen tai sitten ei, mutta päätti julkaista materiaalia tuolta kasetilta..

Loppujen lopuksi kyseiselle levylle joutuikin jotain ihan muuta..

Ja se historiasta.. ;)

Tuona aikana Xybo oli ahkera,ja oli aikaansaannut paljon hyvää ja kelpoa materiaalia.. Minä join.. (juu.. jo silloin) ja minulla oli kehnompi tietokonekin) :))

Joten päätimme tehdä levystä enemmän Xybo-henkisen..

Eli levyn "get Inside"-puoli on Xybon alias Disruptikkin tekoa.. (Teemahan oli Dark Carnival " You Pay To Get Inside, You Pray To Get Outside".. ja B-puoli oli yhteinen / Vihakoneen aka. H8!Machine (allekirjoittaneen) tekemä.. Voinen ottaa levyn teemasta meriittiä, koska olinhan silloin mainosalalla töissä.. öh?!

Get inside-side:

1.Chosen One

Jos oikein muistan xybo samplasi (korjaa jos olen väärässä) Type O Negativen jotain sivu-projektia tässä introssa.Biisi alkaa vakuuttavasti "I Am The Chosen One"spiikiillä säröineen.Puhdasta säröä.Introna hyvä.Sahaavaa.Ja kun biiitti iskee yli kolmea sataa kasvoihin on tunnelma valmis.Lyhyt ja ytimekäs.

2. When Someone Dies

Tämä kyseinen kipale sai innostuksensa kahdesta asiasta. Elokuvasta Crow ja Genlog:n biisistä "It Feels SO..". ;)
Mielestäni onnistunut vaikkakin jollain tapaa hieman kesy. Tosin erittäin tunnelmallinen spiikkeineen ja syntikoineen. Basarit osavat hillitä itsensä joissain paikoissa, mikä on hyväksi itse tunnelmalle. Ja sitten ne taas paukkuvat!

3. Fear Mechanikk.

Lähtee kuin tykin suusta. 300+ bpm raivohulluutta! Pauketta sanan varsinaisessa merkityksessä! Ja kun tauko tulee, se rikotaan kolkilla (tai sen tapaisella). Suoraan kohti tuntematonta menee tämä kappale.Täysillä väistämättä ketään. Pelottava tapaus. Hieman on kuuneltu Skullbloweria ja haettu samaa tähän kappaleeseen. Ainoastaan hetkittäin. Muistaakseni olin sittenkin vaikuttamassa tämän kappaleen lopetukseen. ;)

4. Distortionz.

Tämä on tämän puolen "Helmi".
Suoraa toimintaa! Oikeasti tämä kappale EI kumarra suuntaan eikä toiseen. Ja raiskaa sen lisäksi erään nimeltä mainitsemattoman eli Jeff Millsin hitti-kipaleen "The Bells" (Xybo korja jos muistan väärin). Loistavaa ja tehokasta mattoa. Senkun tamppaamaan vaan! "ARe You Fuckin Stupid?!?!?" (Tuo oli siitä biisistä)

Ja sitten B-puoli:

1. Dark Carnival.

Alun Intro sai monet kehumaan kyseistä kappaletta-. Salaisuus paljastuu nyt. KYllä! Se on elokuvasta nimeltä SPAWN. Satuin kankkus-päissäni katsomaan sen ja samplaaman ja kuuntelemaan samaan aikaan Children Of Bodomia. Lopputulos on tämä... Xybo teki tähän kipaleeseen basarit. Minä Kikat. Eli käytänössä katsoen tämä on ensimmäinen "Painwalkers"-biisi.

2. I Kill All..

Tämän biisin alkuperäinen nimi oli "I Kill All Cows" (ei "I Kill Al Cores"), mutta tuo Cows putosi itse levyltä pois.. ???
Tällä kipaleella on samplatty jotain tuik tuntematonta tv-elokuvaa, josta nuo vaikuttavat huudot ovat peräisin.. EI,se en ollut minä karjumassa naapureilleni.. ;)
Kolkit sain Xybolta. Tosin hänen tietämättään. Hiema muuteltuani perus-soundeja sain riittävästi rähinää aikaiseksi. Basarit su muut tuli Laurent Ho:lta. Vaikea arvioida omaa aikaansaannosta, mutta hyvältä kuullostaa!

3. Can*t Smile.

Tämä kappale oli monen sattuman suma. Intro on elokuvasta "Neljät Häät Yhdet Hautajaiset". Sitten helvetti pääseekin irti! Joku hullu tsekki-speedcore-DJ rankkasi tämän biisin kaikkien aikojen viideneksi parhaaksi speedcore-biisiksi.. huh huh... no, nyt onkin aika kuuma.. Biiisi on kaikein vaihtelevin ja DJ-epäystävällisin. Biitit muuttuu 250-450bpm:ään. Tai jotain sinnepäin.. Kun kerkiän,laitan tänne saitille tämän kipaleen teidän kuultavaksi ellette jo tiedä moista..

4. Endless Pain.

Tämä mokoma olikin siten Vihakoneen alter Egon eli Painwoundedin ensimmäinen (ja kenties viimeinen) tekele. Outroksi tarkoitettu. Alkaa leffaspiikeillä ja epämäärisellä surinalla. Sähköllä ja kivulla. Xybo sanoi kuulleensatämän Widerstandin keikalla lopetus-biisinä hateparadessa vuonna 99. :) E ihme,että lopetusbiisinä. 400 bpm..
Seuraavan teoksen esittää Lahtosen Perheorkesteri,viulu,haitari ja KulmaHiomaKone.. ;)
xybo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xybo »

Itse asiassa.. Dark Carnival oli kokonaan mun biisi (alunperin), lisäsit siihen vaan muutamat spiikit ja introt ja rakennetta. Siksi se oli painwalkers. Painwalkers spiikin rippasin AD&D audio roolipeli jutusta .. itseasiassa se sanoo "Plane walkers". Koko projektin nimi tuli siitä =) Parempi versio tämä oli ku mun originaali =)

Chosen One spiikki on Type-O-Negativen "tribute to Black Sabbath":in biisitä .. "Black Sabbath" intro-osuudesta.

When Someone Dies oli enemmän semmosta party-gabberia 291bpm pintaan =)

Fear Mechanikk:in lopetukseen muistaakseni vaikutit niin että tein siitä 30-60s pitemmän. Eli lisää copypastee ja patterneja sekasin (vihakoneen idea).

Ja nyt ku mentiin muisteloihin niin levyhän oli tehty FT2:lla ja suurinosa omista biiseistäni oli jo sillon vanhoja =)

Oikeastaan en haluu muistaa koko levyä =)

-- xybo
lord_skeletor
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lord_skeletor »

Saiskohan tätä vielä mistään?
Eternian valtias
xybo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xybo »

lord_skeletor kirjoitti:Saiskohan tätä vielä mistään?
Discogsista voi väijjyä, niitä on aina välillä myynnissä. Mulla on muutama ylimääränen kappale, mut pidän ne itselläni säilössä ainakin toistaiseksi

-- xybo
lord_skeletor
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lord_skeletor »

jep. pitää kytätä
Eternian valtias
Vastaa Viestiin